ניהול מוניטין ברשת

מסתבר, שזה לא תמיד טוב להיות מפורסם.

הרשת היא מקום נפלא לפרסם, להיות מוכר, ולהשפיע על לקוחות פוטנציאליים להגיע ולקנות דווקא מכם. אך בדיוק כמו שפרסומים טובים מועילים לכם בעסק, כך גם פרסומים שליליים יפגעו בכם.

מכיוון שכולנו בני אדם, כולנו עושים טעויות, פעמים רבות נוכל למצוא בתוצאות החיפוש מידע אודותינו שלא תמיד נרצה שיופיע כאשר לקוחות מחפשים אודותינו. דברים אשר עשויים להשפיע לרעה על החלטתם באם לפנות אלינו או לעבור לעסק הבא.

כיצד עושים זאת נכון?

השלב הראשון בתהליך ניהול מוניטין הוא לבדוק את תאריך פרסום הידיעה. ידיעה חדשותית אשר תופיע באתר חדשות מוביל כגון YNET או CNN לרוב תהיה בלתי ניתנת להסרה בטווח הקצר. גוגל 'אוהב' חדשות ועדכונים ולכן מודעה שכזו לא תהיה פשוטה להסרה.

ניהול מוניטין נכון מתבצע באמצעות ניתוח התוצאות הקיימות בעמוד הראשון והקמת מתחרים רציניים עבורם. ההתייחסות למתחרים בהקשר הזה היא כמובן ליצירת אתרים אחרים אשר ימוקמו בעמוד הראשון ויידחקו למטה את התוצאות השליליות. לרוב מדובר בביטויים שאינם תחרותיים, שמות של אנשים פרטיים, שמות עסק מסויימים ועוד. ולכן בנייה נכונה של מערכת אתרים תוכל לגרום לכך שהם יופיעו בעמוד הראשון בקלות יחסית.

החלק הנוסף של ניהול מוניטין הוא התערבות בדיונים. למעשה, אם מדובר בחברה גדולה, "חברת טבע" לדוגמא, אשר בהיותה חברה ישראלית, גוררת מספר רב של התבטאויות בדיונים שונים והקשרים פוליטיים הנובעים מעצם היותה חברה ישראלית. התבטאויות אלו יכולות להרתיע לקוחות אפשריים ברחבי העולם מלפנות או לעשות שימוש במוצרי 'טבע' ובכך לגרום לה לנזק כלכלי.

עבור מקרים כאלו בדיוק , נועד תהליך ניהול המוניטין ברשת.

כמה זמן לוקח לפתור את הבעיה?

דחיקת תוצאות חיפוש שליליות מדף התוצאות הראשון נמשכת לאורך תקופה ממושכת של בין 3 חודשים לחצי שנה במקרים רגילים ואף יותר במקרים מסובכים. הסיבה לכך היא למעשה כי מדובר כאן בקידום אתרים אורגני, אשר מטרתו היא לקדם מספר אתרים בביטויים ללא תחרות,הפעם בדגש שונה המתרכז בשיפור מוניטין.

לאחר מכן יחל תהליך הקמת מערכת האתרים, כאשר לאחריו יגיע שלב הפצת הקישורים ובנית רשת שלמה של התקשרויות בין האתרים שמטרתן –דחיפת התכנים הרצויים במעלה תוצאות החיפוש.

למי השירות הזה נועד?

ניהול מוניטין מתאים מאד לחברות גדולות, אשר ניתן למצוא עליהן בעיות חוקיות למיניהן או פסקי דין ישנים. חברות אשר הפכו להיות מותגים ענקיים ויש סביבן דו שיח ברשת האינטרנט אשר לעיתים יכול לפגוע בשווקים מסוימים אליהם החברה מכוונת. אנשי עסקים, אשר איתרע מזלם ולא צלחו בעסקיהם הקודמים ושמם מאוזכר ברחבי הרשת, או שלחילופין שמם הוכפש במכוון. כל אלו יכולים להשתמש בשירות של ניהול מוניטין וכל זאת על מנת לפתוח דף חדש ברשת. דף של תוצאות חיוביות.