מדוע צריך קידום אתרים

קידום אתרים היום הוא צורת השיווק מן המובילות. האינטרנט הפך למדיה המובילה בכל הנוגע לפרסום, חשיפה והצלחה. אך ככל שהשיווק באינטרנט מתפתח, כך גם מתפתחת התחרות על כל אזור פרסום ועלויות השיווק עולות.
אם עד לפני מספר שנים, היה אפשר להציב באנר פרסומי בכל אחד מן האתרים הגדולים בסכום של אלפי שקלים לחודש, הרי שהיום, באנר באתרים המובילים יכול להגיע לעשרות ולמאות אלפי שקלים בכל חודש.

אחד מן הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לשיווק באינטרנט הוא למצוא את המקום המדוייק בו הלקוחות הפוטנציאליים מחפשים אותך ושם להשקיע את הכסף. תהליך זה הוא תהליך של בדיקה אך כשתגיעו לתוצאה, מצאתם את מכרה הזהב הפרטי שלכם.

טעויות נפוצות בקידום אתרים

אחת מן הטעויות הכי גדולות שבעלי עסקים עושים בכל הנוגע לקידום באינטרנט היא לחשבו שככל שיהיה להם יותר טראפיק (תנועת גולשים לאתר) כך הם למעשה יגדילו את העסק. עיקרה של הטענה אמנם נכונה, אך צריך למקד אותה. על מנת להפיק את התוצאה המבוקשת מן האתר, חשוב מספר הגולשים אשר מגיעים לאתר, אך יותר מכך, חשוב המיקוד של הגולשים. גולשים אשר יגיעו לאתר, אך לא יימצאו את מה שהם מחפשים ויעזבו אותו מיד, לא רק שלא יהפכו ללקוחות, אלא אף ייפגעו בנתוני הגלישה באתר.

זוהי הסיבה כי שיווק באינטרנט, שיווק נכון באינטרנט צריך להתבצע רק לאחר מחקר שוק מקיף אשר ייתן מידע אודות המקומות בהם מחפשים את המוצר או השירות שלכם!

טעות נפוצה נוספת אשר רבים מבעלי העסקים חוטאים בה, היא פיזור נרחב של כספים על פני אפיקים שונים וחוסר התמקדות באפיק הרווחי ביותר.

חשוב להבין כי יש כיום אינספור אפיקים שונים לשיווק באינטרנט (גוגל, פרסום ממומן, באנרים באתרים, פייסבוק, יוטיוב ועוד) אך לא כולם מתאימים באופיים לאופי העסק. לעתים כדאי להתחיל בניתוב בתקציב לאפיק מסויים לנסות להפיק ממנו את המירה ואם מתפנה תקציב נוסף לנסות גם אפיק נוסף. פיזור התקציב על פני אפיקים רבים ללא אפשרות להשקיע את כל המאמץ בכספי בכולם, ייגרמו לכך שהתוצאות מכולם גם יחד לא יהיו מספקות וייגרמו לאכזבה.

איך לעשות שיווק באינטרנט?

נכון שעלויות שיווק באינטרנט יכולות להיות גבוהות, אך זהו לא תמיד המצב. בין אם אתם מחליטים לעשות את העבודה לבדכם ובין אם אתם עומדים לקבל הצעת מחיר ממומחה, חשוב שתגדירו תקציב שיווק לאינטרנט בלבד.
לאחר שעשיתם את זה, עליכם לבצע מחקר שוק מקיף, גם בתוך העסק על מנת להבין מה הלקוחות שלכם רוצים, מהו המוצר הנמכר ביותר ומה הייחוד שלכם על פני המתחרים. בנוסף כדאי לעשות מחקר שוק באינטרנט, על מנת לראות איפה הגולשים שמעניינים אתכם נמצאים, כך תהיו יותר ממוקדים בשלב הבא.

השלב השלישי הוא לקיחת ההחלטה בנוגע לפיזור התקציב. אם לאחר הבדיקה גיליתם שרוב הלקוחות שלכם מגיעים למתחרים באמצעות הפייסבוק, עשו את הפעולה הנכונה וכנסו לפייסבוק, רואים שקמפיין ממומן הוא מה שייתן לכם את מירב הפניות בשעות מסוימות ביום, בנו את הקמפיין שלכם בהתאם לדרישות.

השורה התחתונה היא ששיווק באינטרנט היום היא דרך נפלאה להגיע לרוב האוכלוסיה, אך חשוב לדעת איך לעשות את זה נכון ולא ללכת לאיבוד!

בהצלחה!